TZ 2355 : Jezernické viadukty
Jezernický železniční viadukt mezi Lipníkem nad Bečvou a Hranicemi tvoří součást bývalé Severní dráhy císaře Ferdinanda, jejíž první úsek byl dán do provozu roku 1837. Pro finanční potíže se však jezernický viadukt dokončil až o 5 let později, ale i tak byl do provozu uveden až v roce 1847, kdy došlo ke zprovoznění tratě z Lipníku do Bohumína. Sestává z celkem 35 větších oblouků o světlosti 7,59 metru a 7 menších půlkruhových oblouků o světlosti 5,69, když tloušťka kleneb je 0,63 metru. Opěry jsou prodlouženy rovnoběžnými křídly. Zároveň jde v podstatě o mosty dva: starší cihlový, který byl později zdvojen mostem kamenným. Ten byl postaven v roce 1873 při stavbě druhé koleje a je téměř kopií cihlového. Na jeho čelní zdi je pak dochována pamětní deska z roku 1873.
TZ 2355 : Jezernické viadukty
Železniční viadukty u obce Jezernice jsme si prohlédli během jednodenního prázdninového výletu. Tehdy jsme nechtěli cestovat moc daleko od Olomouce, ale nejbližší okolí jsme zase měli prozkoumané už celkem dost. Při pohledu do mapy nám ale přece jen padl do oka cíl, který splňoval naše představy a tak jsme v ono sváteční dopoledne nasedli do našeho francouzského vozidla a vyrazili na sever mezi města Hranice a Lipník nad Bečvou. Nejprve jsme se prošli železničním tunelem bez kolejí u obce Slavíč a pak jsme již zamířili za další pozoruhodností. Po necelých dvou kilometrech jsme z široké silnice odbočili doprava směr obec Jezernice, před kterou nám překřížila cestu nám již známá trať. Jenže místo toho, aby vlaky jezdily ukryté v podzemí, vystavovaly svá ocelová těla na monumentálním, 426 metrů dlouhém a 10 metrů vysokém viaduktu, postaveným v letech 1837 - 1842.
Návštěvy : 6.7.2017
Další informace najdete zde :
Jak jsme obešli Juřacku nikoli Juračku
Současná verze TZ 2355 získána 11.9.2017 zasláním od výrobce z Rýmařova